“Φίλε στεναχωρήθηκα με αυτό που έγινε προχθές. Νευρίασα με τον εαυτό μου που δεν βγήκε αυτό που έπρεπε να κάνουμε όπως έπρεπε να βγει και που κατάλαβα ότι σε στεναχώρησα. Πρώτα όμως νευρίασα με τον εαυτό μου διότι δεν ήμουν τόσο προετοιμασμένος όσο θα έπρεπε. Και δεν υποτιμώ το γεγονός ότι σε στεναχώρησα διότι η σχέση μας δεν χαλάει εξαιτίας ενός γεγονότος αλλά στεναχωρήθηκα που σε στεναχώρησα…”
“Και γω στεναχωρήθηκα φίλε! Γιατί γουστάρουμε αυτό που κάνουμε, είμαστε ερωτευμένοι και πορωμένοι με αυτό που καταπιανόμαστε, γιατί έχουμε μία σφαίρα στη θαλάμη μας και όταν έγινε αυτό σκέφτηκα “γιατί να εξελιχθεί έτσι;” και στεναχωρήθηκα…”
“Το ξέρω! Έχεις δίκιο. Σε ευχαριστώ για τα όσα μου είπες μετά στο τηλέφωνο. Σε ευχαριστώ που με προσγείωσες με τον τρόπο σου χωρίς να γίνεις αυθάδης ή αγενής ή έστω απότομος. Είναι σημαντικό μερικές φορές κάποιος να μας τραβάει ξανά στη θέση μας για να μας υπενθυμίζει ότι έχουμε ακόμα πολλά χιλιόμετρα να διανύσουμε για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε…”
“Φίλε πάτα μία παύση. Έχεις την υγεία σου. Έχεις τη σύντροφό σου. Η οικογένειά σου είναι υγιής. Έχεις τα πάντα. Απλά απόλαυσε τη διαδρομή και μην τρέχεις. Σημασία έχει να μαθαίνουμε μέσα από τα λάθη μας και να βελτιωνόμαστε μέσα από αυτά”.
“Ναι ναι έχεις απόλυτο δίκιο. Σε ευχαριστώ και πάλι!”.
Μπορεί άραγε μία στιγμιαία αποτυχία να οδηγήσει σε κάτι πολύ πολύ ανώτερο; Φυσικά και μπορεί. Όταν έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους γύρω μας τότε μία στιγμιαία αποτυχία μπορεί να μετατραπεί σε μία αφορμή για να δούμε τα πράγματα πιο καθαρά, να αντιληφθούμε τι χρειάζεται να αλλάξουμε, τι καλούμαστε να βελτιώσουμε και που πρέπει να επενδύσουμε για να γίνουμε καλύτεροι.
Και αυτό δεν αφορά μονάχα τις επαγγελματικές σχέσεις. Αφορά και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Δεν χρειάζονται πολλές κουβέντες. Ειδικά όταν γνωρίζονται οι εμπλεκόμενοι. Χρειάζονται λίγες και ουσιαστικές. Και προφανώς σε αυτές τις σχέσεις δεν υπάρχει χώρος για εγωισμούς. Υπάρχει μόνο χώρος για βελτίωση και εξέλιξη.
Η μία πρωτοβουλία του ενός να στείλει το μήνυμα, να πάρει το τηλέφωνο, να χτυπήσει το κουδούνι οδηγεί στην έτερη πρωτοβουλία του να ακούσει από τον συνομιλητή του λόγια τα οποία μεν μπορεί να είναι κάθετα και οριζόντια αλλά λόγια τα οποία μόνο μπροστά μπορούν να τον πάνε. Το πως θα τα εκλάβει ο πρώτος είναι καθαρά θέμα ενσυναίσθησης. Γιατί, όπως υποστηρίζουμε και στους theSPEAKERS, υπάρχει μία μεγάλη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος σπουδαίος ομιλητής. Να γίνει πρώτα σπουδαίος ακροατής.
Νίκος Βόπης
Ph.D. in Modern Psychology at Yale University
NLP-CHA Master /Mind Trainer theSPEAKERS